fredag 25 november 2011

Drömtydning

Jag är en skeptiker vilket flera av mina vänner kan intyga. Jag tror inte på tomtar och troll, inte heller horoskop och spådamer.
Drömtydning står inte heller högt i kurs.

MEN att jag inte tror på det sistnämnda beror nog bara på ren och skär överlevnadsinstinkt.

Vill jag verkligen veta?!

Vi kan ju ibland i förbigående nämna att man drömde lite knäppt eller läskigt men vi utvecklar sällan.
Beror det på att alla har så extremt knäppa drömmar att de inte vågar berätta av rädslan för att bli inspärrade?
Hmm, tror inte det. Tror snarare att det är betydligt färre som minns sina drömmar så tydligt som jag.
Tar risken att berätta lite om min senaste dröm och hoppas att ingen ringer till psyket :O)

I natt jag drömde något som jag aldrig dröm förut: :O)

En mamma som jag lärde känna från Resurskolearbetet och jag skulle gå på bröllop.
Vi sprang runt och letade kläder (inget konstigt ännu). Vi ringer en taxi eftersom vi bara har 30 min på oss tills vigseln börjar.
Tydligen bestämmer vi oss för att möta upp taxin och spara tid. Nu händer något mycket märkligt.
I nästa "klipp" befinner vi oss ute på gatan liggandes på marken inrullade i en presenning, nakna...
Vi konstaterar att det är jätte pinsamt och undrar hur vi ska kunna ta oss till taxin. Vi försöker krypa som maskar vilket inte funkar så vi tar oss upp och försöker springa fortfarande inlindade.
Sen vet jag inte vad som hände men vi kom fram till bröllopet och sen drömde jag inget mer.

Nå, är det någon drömtydningsexpert som vill knäcka denna nöt?
Mamman i fråga har jag inte pratat med på över ett år! Visst var jag på bröllop nyligen så den kopplingen är klar men det där med att krypa som en mask, naken inlindad i en presenning.. ja.. vill lixom inte veta...

Nästa gång kan jag berätta om den dröm som är mina barnsfavorit historia. Den där mina två olika sorters tuschpennor krigade mot varandra, eller kanske inte...


1 kommentar:

  1. Hahaha. Jag drömmer alltid konstigt innan tentan. Inatt drömde jag att Lemon var en fjällstuga och att det fanns en rävunge som bet mig i fingrarna. Japp. Helt normalt.

    SvaraRadera